Kaşıntım psikolojik olabilir mi ?

Konu, 'Kaygı Bozuklukları' kısmında Kemal Yenigun tarafından paylaşıldı.

  1. Kemal Yenigun

    Kemal Yenigun Yeni Üye

    Merhaba ,

    MAyıs ayından beri geçmeyen kaşıntılarım var, hangi doktora gittiysem ne test yaptıysam bir sonuç yok kullanmadık antihistaminik kortizon kalmadı, hiç bir fayda etmiyor. igE değeri 34 (normal) karaciğer ve böbrek mide enzimleri kontrol edildi normal. Daha önce hiç psikolojik nedenlerle kaşıntı yaşanamış ve bu sorunla karşılaşmış biri var mı aranızda acaba ?

    Okuduğum bazı makale ve haberlerde yaygın anksiyete bozukluğu nedeniyle bununun olabileceği yazıyordu. Bundan 5 sene önce anksiyete bozukluğu nedeniyle 1.5 yıl cipralex max:30mg ve 2.5 sene prozac kullandım. Bu sorunu yaşayıp ilaç kullanan varsa bilgi paylaşırsa çok sevinirim.

    Teşekkürler,
     
  2. Gün batımı

    Gün batımı Yeni Üye

    Geçmiş olsun. Fazla bilgim yok.
    Ama hormon testleri de yaptırmalısınız gibi geldi. Kadınlarda hormona bağlı kaşıntı durumu olabiliyor. Benim ablam hamileliklerinde bu yan etkilerle boğuştu sinirleri bozuldu. Ama erkeklerde olurmu bilmiyorum
    Bende ise güneşe karşı alerji var, tatilden sonra birkaç ay kaşıntı mahveder. Güneşlenmeye tövbe ederim her sene.
     
  3. Kemal Yenigun

    Kemal Yenigun Yeni Üye

    Ben erkeğim, bir çok tahlil yaptırdım ama ev tozu akarlarına 2016 ocakta alerjim çıkmıştı, su anda ise ekte eklediğim dosyalardaki gibi kızarıklıklar gibi,
    Bu problem mayıs ayından beri mevcut ne yaptıysam çare yok, sadece acile gidip avil decort kortizon iğge yapınca bir kaç gün rahatlama oluyor.
     

    Ekli Dosyalar:

  4. Gün batımı

    Gün batımı Yeni Üye

    Çok feciymiş. Yapılacak herşeyi yapmışsınız. El yüz şişmesi olsa alerji şüphesi daha çok olurdu. Herhalde psikolojik.
    Eğer antidepresan kullanmaya karar verirseniz Lustral psikolojik kaşıntıya karşı daha etkili bir ilaç benim bildiğim kadarıyla.
    Doktorunuza da danışın.

    Bir de hitrizin tablet kaşıntıya etkili bir antihistaminik, belki acile iğneye gitmek yerine alternatif olabilir.
    Yalnız şu önemli: lustral ile aynı anda antihistamin düzenli kullanımı olmuyordu galiba. Bunu doktordan öğrenmelisiniz
     
  5. Kemal Yenigun

    Kemal Yenigun Yeni Üye

    Türkiye de satılan bütün antihistaminikleri denedim hiç biri işe yaramıyor, aynı anda atrax, rupafin attım, bir kaç saat sonra yine a vil denedim yine aynı, tek fayde eden şey avil decort ampul oda bir kaç gün, bugün psikyatriye gideceğim, hitrizin, zrytec ile aynı etkin madde onuda denedim bir f ayda etmedim, daha önce anksiyete bozukluğu nedeniyle 3 ,5 yıl anti depresan (cipralex, prozac) kullandım nefes darlığına neden oluyordu, prozac kullandıktan sonra artık daha nefes darlığı yaşamaz olmuştum.

    Aslında bu durum iki türlü oluyor bazen ayda bir el yüz şişmesi şeklinde ve saç ayak altı dahi kaşınıyor, bu olunca acile gidip yine avil decort yaptırıyorum ve hersey normale dönüypor, diğerinde ise hiç şişme yok cilt üzerinde düz kızarıklı coğunlukla kırmızı nokta ve döküntü şeklinde oluyor gün içinde cok olmuyor genelde akşam 22:00 sonrası hatta yoğun olduğu zamanlar gece 4-5 defa uyandıp stilex sürüyorum orda çok kısa süre fayda ediyor yada etmiyor bilmiyorum.

    Dün avil decort yaptırmıştım bu akşam kaşıntı olmadı fakat deri altında sanki birseyler dolaşıyormuş gibi gıdıklanma ve hassasiyet söz konusu, elimle kolumda veya vücudumda herhangi bir yere dokunduğumda aşırı hassasiyet oluyor, bazende pantolon dokunduğunda oluyor. bu şekilde bazen bir hafta bazen 15 gün beni idare ediyor ondan sonra yine kaşıntı başlıyor, geçen ay bir ay gitti bu şekilde gün içinde çok az veya nadiren kaşıntı eğer akşam çok şiddetli oluyorsa bir sonraki gün içinde de olabiliyor.
     
  6. Kemal Yenigun

    Kemal Yenigun Yeni Üye

    Şimdi doktordan geldim bana prozac sabahları akşam ise sulpir önerdi.kullanıp gözlemlicem.
     
  7. Legolas

    Legolas Moderatör

    Öncelikle geçmiş olsun. Hastalığınızla ilgili internette araştırma yapsanız dahi bulduğunuz kür, ilaç veya herhangi bir alternatif tedaviyi uzman birine danışmadan kullanmamanızı öneririm. Başkasında işe yarayan tedavi size ters tepebilir. Ayrıca doktorun verdiği ilaçlardan prozac'ta uyku, halsizlik şikayetiniz olsa dahi biraz sabredin. Bir kaç haftaya alışırsınız muhtemelen. Umarım iyi bir sonuç alırsınız.
     
  8. Kemal Yenigun

    Kemal Yenigun Yeni Üye

    Prozac daha önce kullanıp faydasını görmüşdüm, fakat bu kaşıntı psikolojikse çok tuaf daha önce benzer şikayetleri olan hastalarının olduğunu söyledi doktor.Kaşıntı özellikle gece ve sabahları oluyor, bazen gece uyandırıyor, stilex ve tuzlu su biraz işe yarıyor fakat kaşıntı hissi gece ve sabahları oluyor.
    Bu durumla daha önce karşılaşan biri oldu mu acaba merak ediyorum.
     

Sayfayı Paylaş